.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
تاوان سنگین عکاسی از طبیعت ؛
ضرب‌وجرح عکاسان خبری در مازندران+‌(تصویر)
شمال نیوز: عکاسان خبرگزاری فارس، مهر، جام‌جم آنلاین و ایرنا در جریان عکاسی از تالاب سرخ‌رود مازندران مورد ضرب و جرح محیط‌بان و برخی مردم محلی قرار گرفتند.

شمال نیوز، عکاسان خبرگزاری فارس، مهر، جام‌جم آنلاین و ایرنا در جریان عکاسی از تالاب سرخ‌رود مازندران مورد ضرب و جرح محیط‌بان و برخی مردم محلی قرار گرفتند.

 امروز عکاس خبرگزاری فارس، مهر، جام‌جم آنلاین و ایرنا که برای عکسبرداری از قوهای میهمان در تالاب بین‌المللی سرخ‌رود به این شهرستان سفر کرده بودند‌؛ به دلایل نامعلومی مورد ضرب و جرح محیط‌بان تالاب و برخی افراد محلی قرار گرفتند.


مصطفی کاظمی عکاس خبرگزاری فارس در گفت‌و‌گو با فارس به تشریح این حادثه پرداخت.

عکاس خبرگزاری فارس تصریح کرد: ظهر امروز من به اتفاق عکاس خبرگزاری مهر، جام جم آنلاین و ایرنا برای عکسبرداری از قو و برخی از پرندگان موجود در تالاب سرخرود به محمودآباد رفتیم و مشغول عکسبرداری شدیم.

 


وی افزود: پس از مدت زمان کوتاهی محیط‌بان این تالاب مانع از کار ما شدند و ما نیز در حال ترک این محل بودیم که ناگهان به سمت ما حمله کرد و مورد ضرب و شتم این محیط‌بان قرار گرفتیم.

کاظمی ادامه داد: این موضوع به همین جا ختم نشد و در کمترین زمان ممکن 20 نفر از افراد محلی با انواع سلاح‌های سرد اعم از چوب دستی به ما حمله کردند و علاوه بر زخمی کردن ما، به تجهیزات عکاسی نیز خسارت وارد کردند.

عکاس خبرگزاری فارس با اشاره به اینکه پس از این اقدام، بلافاصله برگه‌ای با عنوان رضایت‌نامه تهیه و ما را وادار به امضای این برگه کردند، گفت: با هماهنگی  که از سوی خبرنگار خبرگزاری فارس در محمودآباد انجام گرفت، پس از ترک صحنه به فرمانداری این شهرستان مراجعه کردیم و با مساعدت فرماندار و تماس با دادستان دادگاه محمودآباد، موضوع را با این مقام مسئول در میان گذاشتیم.


وی اضافه کرد: دادستان نیز با ابراز تاسف از اتفاق پیش آمده، قول احضار رئیس اداره محیط زیست محمودآباد درباره پاسخگویی نسبت به حادثه مذکور را داد که به عنوان حفظ حقوق بیت‌المال قابل پیگیری است اما پیگیری قضایی درباره ضرب و جرح باید در دادگاه سرخ‌رود مطرح شود.

کاظمی با بیان اینکه با مراجعه به دادگاه سرخ‌رود، شکایتی در این خصوص تنظیم کردیم تا پیگیری قضایی لازم صورت گیرد، بیان داشت: قرار است روز شنبه با مراجعه به دادگاه سرخ‌رود و پزشکی قانونی مراحل بعدی پیگیری قضایی انجام شود.

‌عکاسان خبری در هنگام مواجهه با محیط‌بان تالاب سرخ‌رود، کارت رسانه متبوع خود را نیز ارائه کردند اما مورد حمله وی و برخی افراد محلی قرار گرفتند.


ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

محمدعلی الله قلی 27 دي 1391
با سلام
اینجانب محمدعلی الله قلی عضو هیات مدیره کانون محیطبان (NGO)، مسئول تیم حفاظت از قو های مهاجر سرخرود- مازندران و سرپرست تیم جمع آوری کمک های مردمی به جهت تهیه غذا و غذا رسانی برای این پرندگان مهاجر میباشم.
در زمان این درگیری در تاریخ ٢٧ دیماه از گروه ما کسی در منطقه حضور نداشت اما در پی تحقیقات انجام شده و صحبت با مردم محلی حاضر در محل، این گروه مردم نهاد تمامی ادعاهای عنوان شده این افراد در این خبر را تماما بی اساس میداند و این اولین باری نیست که مشابه این اتفاق به دلیل سهل انگاری و بی توجهی این گونه عکاسان و بازدید کنندگان در این محدوده حساس رخ میدهد.
این افراد که تحت نام عکاس و نه خبرنگار" به این منطقه مراجعت نموده اند با وجود اینکه بنرهای متعددی در ٥ / پنج جهت مختلف اطراف محدوده حضور قو ها درمعرض دید عموم قرار داده شده است و در همگی این بنرها به این موضوع اشاره مستقیم شده است که < نزدیک شدن به قو ها منجر به پرواز ناگهانی آنها و برخورد قو ها با کابل های برق فشار قوی واقع در این محدوده خواهد شد> همچنین تذکر حامیان محیط زیست حاضر در محل، باز هم برای گرفتن چند عکس بی ارزش اقدام به نزدیک شدن بیش از حد مجاز به شعاع خطر قو ها کرده اند و نتیجه آن چیزی نبوده جز پرواز ناگهانی قو ها و برخورد تعدادی از این پرندگان سنگین پرواز با کابل های برق فشار قوی و از بین رفتن چند بال از آنها.
بعد از این اتفاق یکی از مردم محلی حامی محیط زیست که قبل تر نیز به این افراد برای نزدیک نشدن به قو ها چندین بار تذکر داده بوده است، به این افراد اعتراض میکند که منجر به درگیر شدن این ٤ نفر با این حامی محیطزیست که فردی محترم و سالخورده هستند و حضور و همراهیشان در این سال ها تاکنون همواره موجب دلگرمی توام با احترام برای تیم ما نیز بوده است، میشود و این ٤ نفر ایشان را مورد ضرب و شتم قرار داده که تواما موجب دخالت سایر مردم محل و شدید ترشدن درگیری و زخمی شدن این ظاهرا خبرنگران میشود.
گفتنی است در این درگیری هیچیک از مامورین اداره محیط زیست شهرستان محمود آباد از ابتدا حضور نداشته اند و این افراد در انتشار این خبر با بیان مطالبی که با واقعیت فاصله زیادی دارد صرفا سعی در مظلوم نمائی و وارونه نشان جریانات و عمل زشت خود و توجیه بی اعتنائی به تمامی تابلوهای اطلاع رسانی در این محدوده را داشته اند.
اجساد پرندگان کشته شده توسط این عکاسان محترم که مشخصا دلیل مرگشان برخورد با کابل های برق فشار قوی بوده است در حال حاضر برای رد ادعاهای این افراد و اثبات شروع درگیری توسط خود این افراد برای ارایه به هر دادگاهی موجود میباشد.
گروه ما رفتار این خبرنگاران و برعکس نشان دادن اتفاق امروز را شدیدا محکوم میکند و در صورت ادامه اظهارات غیر واقعی این افراد به جهت زائل کردن تلاش های شبانه روزی مامورین شریف این منطقه اقدام به شکایت از این افراد خواهد نمود .
آیا گرفتن چند عکس ارزش نابودی چند بال از این پرندگان حمایت شده بین المللی را داشته است؟
علی ایمانی 28 دي 1391
عجب اظهاراتی می نمایند این آقای محیط بان ، منطور ایشان این است که به جای آنکه مأمورین حفاطت محیط زیست از محدوده مذکور حفاطت نمایند ، یک پیرمرد سالخورده را مأمور حفاطت نموده بودند که در محل حضور داشته است !؟ . از بیانات این آقای محیط بان طرز تفکر و برخورد او کاملاٌ مشخص است . این همان عذر بدتر از گناه است . عکاسی بی ارزش و قو های بیچاره !!!! . بنده شخصاٌ با توجّه به سوابق اجرائی بسیار در این استان بر من مسجل شده است که سازمان محیط زیست ، حفاظت از جان حیوانات را به زندگی انسانها ارجح می داند و به همین دلیل است که تولید در استان مازندران با مشکل بزرگی مواجه می باشد به نام اداره کل حفاظت محیظ زیست .
علي 28 دي 1391
اشكال ندانه برار
س تیله نو 28 دي 1391
مسئولان محترم به فکر و پشتیبانی از محیط بانان باشید مستحضر هستید که چند نمونه واقع ناگوار در مناطق دیگر کشور که منجر به شهید شدن شکاربانان گردیده بیاییداز خارجیان که ما انها را بی دین ولابالی فرض میکنیم درس عبرت بگیریم که حتی برای یه قرباقه چقدر ارزش قائلند
نا شناس 28 دي 1391
پس ماموران براي چي حقوق ميگيرند كه در محل كارشان نبودند
نا شناس 28 دي 1391
چه حرفی می زنه این محیط بان.. زدید بچه های مردم تا حد مرگ بعد با چماق ازشون خواستید زیر یک برگه رو امضا کنند 20 نفر ریختید با چوب و سنگ زدینشون بعد می گید.. حتی اگر اینا به محدوده هم نزدیک شده بودند با زبون خوش یا با هماهنگی نیروی انتظامی می تونستید جلوشونو بگیرید... یکی از عکاسا برام تعریف می کرد که اینا بعداز اینکه ما رو زدن رفتن چند تا قوی مرده آوردن گفتن شما بهشون تیراندازی کردین... واقعا جای تاسف دارد که از قشری که قرار است بیانگر زیبایی های محیط طبیعی مازندران باشد اینگونه استقبال می کنید... ان شا الله در دادگاه مشخص شود که این قوها چگونه کشته شده اند تا دست عده ای از محیط بانان که با همکاری برخی افراد قوها را کشته و می فروشند مشخص شود.
نا شناس 28 دي 1391
یعنی در عرض نیم ساعت قوها مردن شما هم ور داشتین آوردین انداختین گردن اینا بابا چه سرعت عملی....
نا شناس 28 دي 1391
دست محیطبانان محترم دردنکند که فقط زدنداگربه نمایندگی ازقوهامی خواستند قصاص کنندممکن بوداین عکاسان (خبرنگاران)رابلندمی کردندومی کوبیدندبه برق فشارقوی که خداراشکرنکردندولی کاش کمی فکرمی کردندکه حداقل این عکاسان حیواننداونوقت مثل قوها از اینها هم حمایت می کردند
محمدعلی الله قلی 28 دي 1391
شما با این همه سوابق اجرائی و اینکه میدانید جان حیوانات وحشی ارزش چندانی ندارد لطف کنید و دیگر نزدیک حیات وحش نشوید و سوژه عکاسییتان را از این به بعد تغییر دهید و هنرتان را خرج چیز های با ارزشتری کنید تا ما هم با مزاحمت کمتری به کارمان برسیم. در ضمن این آقا که شما ٤ نفری کتک زدید سن پدر بزرگ من و شما را دارند و مامور هم نیستند. مامورین همیشجه آنجا حضور دارند بغیر از زمان کوتاهی که شما دیروز آنجا بودید در غیر این صورت هرگز اجازه نزدیک شدن بیش از حد به قو ها، به شما پیش ازپیش آمدن هر اتفاقی داده نمیشد .
رضاشریعتی 28 دي 1391
از قدیم گفتن مردو زن میسازه خبرنگارو کتک فک کنم اولین نظر این پست که جناب محمدعلی الله قلی عضو هیات مدیره کانون محیطبان (NGO) فرستادن به صورت جوابیه کار بشه بهتره
محمدعلی الله قلی 28 دي 1391
ضمنا نام گروه ما محیط بان میباشد و این گروه کاملا غیروابسته به هرارگانی شامل سازمان محیط زیست" میباشد و غیردولتی است، این نام ارتباطی با شغل محیط بانی ندارد گرچه فعالیت ما در راستای همکاری با محیط بانان را در راه حفظ حیات وحش رو به نابودی این آب و خاک میباشد و خواهد بود. این آقایون هنرمند عکاس قانون را نادیده گرفته اند و چند قو را به کشتن دادند.
کسی تیر اندازی هم نکرده و برخورد با این کابل ها فشار قوی برق به تنهایی به اندازه ١٠ متخلف بیرحم میتوانند این پرندگان را نابود کنند. ضمنا ما آنجا قو مرده آماده نداریم که هرزمان خواستم از اجساد آنها استفاده کنیم. اگر این مامورین که شما در حال حاضر هر تهمتی به آنها میزنید دزد بودند، قو فروش بودند، تیر اندازی میکردن و ... حتی اگر آنجا نبودند امنیتی در این منطقه وجود نداشت که این قو ها برای سال چهارم به این منطقه مهاجرت کنند پس مراقب حرف زدن هایتان باشد.
آقایون عکاس اگر قرار بود به قانون احترام بگذارند، بنر های بزرگ هشدار را میدیدند یا تذکر های مردم محل را جدی میگرفتند و از اول آنقدر جلو نمیرفتند.
جالب است که شما پیشنهاد میکنید با نیروی انتظامی باید تماس گرفته میشد.
نا شناس 28 دي 1391
با سلام من بابلی مقیم قم هستم
من می دانم اهالی این منطقه و فریدونکنار چه بلایی سر پرندگاه می آورند.این آقایان نمی خواستند قرقشان لو بره و غریبه ها بیایند آنجا شکار.
در بندپی هر خانه یک تفنگ بادی و چراغ(کله برق) وجود داره که نسل هرچه پرنده خصوصا(تیکا ومیچکا) را زدند. به قول خودم که به بعضی از اینها می گویم پرنده ها جرات ندارند از هوای آنجا رد بشن
کیاکلایی 28 دي 1391
دست محیط بانان درد نکنه وظیفه شان را به خوبی انجام دادن مآمور و ...وقتی می گن نزیدک نشید یعنی اگر شعور داشته باشید نزدیک نمی شید
نا شناس 28 دي 1391
یادمه یک روز پوتین در روسیه خود برای پرواز قوها و مهاجرت آنها در منطقه آنها حضور یافت
اونوقت اینجا با این پرندگان که از راه دور می آیند و بسیار ارزشمندند چطور رفتار میشه
نا شناس 28 دي 1391
چنین برخورد فیزیکی وحشیانه ایی، بر علیه شریف ترین انسانها، خبرنگاران عزیز این مملکت که همه جان و زندگیشان را صرف غنی کردن فرهنگ و آگاه کردن مردم جامعه در همه زمینه ها و به ویژه بهبود اوضاع سیاسی و اجتماعی و اقتصادی جامعه را محکوم می کنیم! ما همه چیزمان را مدیون این عزیزان هستیم! چنین بی قانونی در جنگلهای آمازون یافت نمی شود چه رسد در با فرهنگ ترین استان ایران!!!
نا شناس 28 دي 1391
محمدعلی الله قلی عضو هیات مدیره کانون محیطبان (NGO)، مسئول تیم حفاظت از قو های مهاجر سرخرود- مازندران ؟؟؟

شما از چه کسی مجوز گرفته اید ؟ شما ترس این را دارید که نکند تعداد قوها کم شود یا خبرنگاران بفهمن چه تعداد قو امده و چند تا را شما شکار کردید ؟ بنده خدا این عکاسان اگر شکار چی بودند مثل بابلسری ها و فریدونکناریها نمی آمدند جویبار و ساری شکار !!
من در جویبار، فریدونکناریها را دیدم که برای شکار با هم دعوا میکردند(سر شکاری که کردند) . شما هم به عنوان سرپرست این نهاد غیر دولتی باید به مسولان امنیتی و انتظامی پاسخگو باشید . مگر شهر بی قانون است هر کسی چماق به دست بگیرد و مردم را بزند ؟
رضا دادمان 28 دي 1391
تقریبا در تمام ساعات روز تعدادی عکاس با کلی تجهیزات در تالاب حضور دارند.چرا تا بحال کسی متعرض بازدیدکنندگان نشده؟ حتی علیرغم بروز مشکلات برای مجاورین تالاب ؛تاکنون جز صبوری و همراهی اقدامی در ممانعت از حجم زیاد مشتاقان به طبیعت از سوی مردم منطقه دیده نشده. مهمتر از همه انکه علیرغم تضاد منافع برای شکارچیان مرغابی ، و اینکه با باز کردن خروجی اب تالاب، میشود براحتی قوها را فراری داد اما واقعا حتی این دسته از افراد هم حجم بالای بازدیدکنندگان را بدون چشمداشتی پذیرفته اند. اقای خبرنگار به وجدانت مراجعه کن و بدان " چون تیغ [رسانه] بدست اری ، مردم نتوان کشت!"
ایمان 28 دي 1391
عطف به نظر آقای بابلی مقیم قم !
آقای محترم شما چرا بحث رو، روی شهر میبری مثلاً فریدونکنار!
شما دستت از این کار کوتاهه به بقیه کار نداشته باش، امکاناتش رو نداری که الان ادعای روشنفکریت شده !
ما مازنی ها عادت داریم پشت سر شهرامون بد بگیم، متأسفانه اتحاد صفر !
امير 28 دي 1391
من بعنوان يك غير بومي كه در مازندران مدتهاست كار ميكنم بدون اينكه از موضوع اطلاع داشته باشم ميگم كه بارها شاهد مشابه اين رفتارها در مازندران بودم و تقريبا مطمئنم اين جور مواقع مقصر افراد بومي هستند كه چون اكثر افراد بي دل و جراتي هستند وقتي چند تا باهم ميشن به يك غريبه هر چقدر بتونن زور ميگن و در مورد شكارهاي غير قانوني محلي ها هم بارها شاهد آن بوده ام.مازني ها البته اكثرا افراد بي منطق و غريب گزي هستند و اين مصدومين هم شكايتشون به هييچ جا راه نداره چون بازپرس يا نيروي انتظامي هم مازني هستند و معمولا جانبداري ميكنند به همين خاطر است كه وضعيت اشتغال و جذب سرما يه گذاران غير محلي اينطور است و درست هم نميشود و اين مردم به قدرداني و تقدير و تجليل كفايت ميكنند.با پوزش از مازني هاي قليلي كه در اين مجموعه نيستند.
نا شناس 28 دي 1391
آقای محیط زیست.ته شلوار دره خیس بونه.ول هاکن.
نا شناس 28 دي 1391
من به بحث شهرها اعتقادی ندارم و همه جا آدم خوب هست اگه خوبه خوبه خوب بگردید.ولی بحث فریدونکنار و سرخرود یه چیز دیگست.میبینید که دوستان جان و مال شونو برای حفظ محیط زیست گذاشتن.و اصلا دروغ نمیگن.مرد حسابی اینجا ایرانه.تو این حرفو تو آلمان هم بزنی بهت میخندن.راستی راستی فکر کردی با این حرفات داری سر کی کلاه میذاری؟
نا شناس 29 دي 1391
خبرنگاران و عکاسان دیگرتشریف بردند! این قوها احساس آرامش و دوستی می کردند و با ژستهای گوناگون اجازه عکاسی به عکاسان دادند و هیچگونه اتفاقی نیفتاد!!! ( نکنه اتفاق افتاد و آقایان صداشو در نیاوردند!!! ). اما زمانیکه عکاسان و خبرنگاران مازندنومه و ... رفتند عکس بگیرند، به ناگه بوی دشمن و اظطراب و نگرانی و استرس به مشام قوها خورد و سراسیمه هر یک فرار را بر قرار ترجیح دادند و به کابلهای فشار قوی برق خوردند و دار فانی را وداع کردند!!! جایی بسی تعجب است چرا هر پرنده ایی که وارد تالاب های ایران می شود، شیفته و عاشق خودکشی می شود!!! اما در کشورهای پیشرفته جهان عاشق زندگی کردن؟!!!
میر بابا 30 دي 1391
از خبرنگاران دورغگوتر ما آدم ندیدیم
نا شناس 30 دي 1391
به این قوها رحم کنید!!!!!!!!چرا دزدکی میکشیدشون و قصد فروش دارید و سر عکاسان میندازید و خود را مظلوم جلوه میدهید؟!!!!!!!!!!!!!!!دست بردارید بابا!!!!!!!!!!!!
نا شناس 30 دي 1391
واقعاً تاسف برانگیزه که آدما بدون اینکه حتی یه بار از منطقه بازدید کرده باشن و زحمتهای محیطبان های محیط زیست محمود آباد رو که کمتر از 500 تومن ماهانه حقوق میگیرن و نه تعطیلات دارن و نه شب و صبح و با هر صدای تیری تنشون میلرزه رو دیده باشن اینجوری محکومشون می کنن. آخه ملت خبر رو بخونید.... 4نفر داشته محترمانه عکس می گرفته و یکی بهشون بدون دلیل! تذکر میده و اونا هم محترمانه داشتن می رفتن یهو بهشون حمله میشه!!!
مسعود محمدی 30 دي 1391
اینجانب مسعود محمدی یکی از کسانی هستم که در منطقه سرخرود برای کمک به این قوها تلاش میکنم و قوهای که با بی احتیاتی این خبرنگارها کشته شدن را دیدم و می خوام به این خبرنگارها بگم که آیا چندتا عکس ارزش کشته شدن این قوهای زیبا را داشت ؟ چرا این همه دروغ تو سایتها نوشتید ، می خواین خودتون رو مظلوم بین مردم جلوه بدین ، واقعا برای شما متاسف هستم ، همین شماها هستید که محیط زیست رو دارین نابود میکنید
امیر 30 دي 1391
ای کاش خبرنگار .... مگه نمیشه با دوربین زوم کرد حتما باید جلو رفت واقعا که محیط بان هم فرد محترمی بوده این ها خودشان مرض داشتن و ندیک شدن و موجب مرگ دوتا ا قوها شدن
نا شناس 30 دي 1391
من وجید سپنج- کوهنورد آزاد- از پارسال و از نزدیک شاهد تلاشهای بی وقفه محمد علی اله قلی و محیط بانان منطقه و سایر طبیعت دوستان منطقه مثل آقای مسعود محمدی عزیز در پاسداری از قوهای مهاجر بوده ام. این دوستان، سعی دارند که منطقه امنی را برای قوها و درنای سیبری حفظ کنند. درست یا غلط، برای چندمین سال متوالی قوها به آنجا آمده اند و این نشون می ده که احساس امنیت کرده اند. به نظرم برچسب زدن به ایشان و حساسیتهایشان، صرفا از روی بی خردی و بیگانگی با طبیعت و طبیعت دوستان می باشد. خیلی راحته که هر خبرنگاری با اسم خبرنگار بخواد مظلوم نمایی کنه... بهتره به وجدانتون رجوع کنید. تا آنجا که مطالعات علمی و تجربی من نشان داده، فایده بسیاری از این حیوانات برای حفظ حیات کره زمین بسیار بیشتر از برخی انسانهاست!
بهار 1 بهمن 1391
درود بر محیط بانان و حامیان مهمان نواز منطقه !
عکاسی که شعور اینو نداره که نباید به این پرندگان نزدیک شد و دوربینی نداره که لنزش انقدر قوی باشه که نیازی به نزدیک شدن بیش از حد به حیات وحش رو نداشته باشه ، به جز سرش ، قلم پاش رو هم باید شکست !
ازشون شکایت کنید و پیگیرش باشید . شاید درس عبرتی باشه برای دیگران
ایمان ابراهیمی 3 بهمن 1391
من ایمان ابراهیمی-فعال مستقل محیط زیست- متاسفم برای مردمی که با دیدن زحمات و از خود گذشتگی محیطبان شریف منطقه و خبر داشتم از زحمات بی توقع محمد علی الله قلی عزیز دل به حال خبرنگاری میسوزانند که خبر ندارند برای گرفتن یک عکس دست به انجام چه کار ها نمیزنند....
محیطبان این منطقه از شریف ترین و زحمت کش ترین محیط بان های کشور است که نه تنها برای این همه زحمت توقع مالی ندارد،بلکه از جیب خود هم برای کمک به حفظ منطقه کمک میکند. محیط بان منطقه از جان به کف دست ترین محیطبانی است که من در زندگی دیدم و همه ی ما هر روز نگران سلامتی و حفظ جان ایشانیم. متاسفیم از مردمی که خبر ندارند برای یک خبرنگار گرفتن چند عکس که به اسم خودشان در خبرگزاری ها پخش شود چه کار ها که نمیکنند. جماعتی که وقتی ده ها نفر برای دیدن صحنه ای دلخراش از عمق دل گریه میکنن ، به فکر پیدا کردن مکان مناسب جها عکس گرفتن و پخش کردن آن به اسم خودشانند.....
حامد 14 بهمن 1391
درود بر محیط بانان و حامیان مهمان نواز منطقه !
عکاسی که شعور اینو نداره که نباید به این پرندگان نزدیک شد و دوربینی نداره که لنزش انقدر قوی باشه که نیازی به نزدیک شدن بیش از حد به حیات وحش رو نداشته باشه ، به جز سرش ، قلم پاش رو هم باید شکست !
ازشون شکایت کنید و پیگیرش باشید . شاید درس عبرتی باشه برای دیگران
rasa 20 آذر 1394
درود بر شما آقای الله قلی.متاسفم برای مردمی که اینگونه به شما پاسخ دادند و اون پرندگان رو آزردند....من از حامیان هستم و علاقمند به همکاری با شما.لطفا راه ارتباطی رو ایمیل بفرمائید.منتظرم

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.11 seconds.